Posts

Showing posts from October, 2011

Allah tu Maha Pemurah..

Ok.. post kali ni merupakan hasil daripada post yang semalam punya.. Tak baca lagi?? KLIK SINI .. Ok, kita teruskan lagi.. Petang tadi, time tengah syok study (SPM around the corner!!) Tiba2, mak panggil aku.. apa lagi terkejut beruk makyeh la~ hahaha.. selingan je.. mak ada tanya aku pasal dompet tu.. Hah?! Camne mak bleh tau pasal dompet tu?? Getus aku..
Rupa2nya, ada orang dah jumpa dompet aku! YEAY!!! Sonok la pe lagi! Dalam hati ni, rasa syukur sangat kepada Allah.. orang yang jumpa dompet aku tu orang Kampung Lawin.. tempat tinggal Boboy a.k.a Khairul Shafiq.. kalau tak kenal Boboy plak.. hah! KLIK SINI PLAK .. Kita teruskan lagi.. So, orang yang jumpa dompet tu kebetulan kawan sekolah abang aku.. Roslina namanya tak silap aku..
Time mak aku panggil aku tu.. sebenarnya mak nak pegi kedai... nak beli barang keperluan rumah~ Tunggulah aku kat rumah.. kendian bila mak aku dah balik.. dia terus ajak aku pergi rumah Roslina.. so, berangkat la kami ke rumah dia~ Sampai kat kampung tu…

Bagi bunga takkan dapat cuka kot??

Assalamualaikum.. Baiklah berkenaan tajuk post kali ini.. Hari ini Allah telah menguji aku.. Nak dijadikan cerita pagi tadi aku nak pergi bandar Gerik.. nak beli beg NetBook.. hehehe.. ada rezeki lebih sikit.. So, sementara nak tunggu bas.. Mak Teh yang duduk bersebelahan dengan rumah mak cik aku, Puan Azizah kebetulan nak pergi Gerik juga.. Alhamdulillah~
Roya2~ Yoya2~ sampailah sudah.. aku terus pergi kedai Acer yang berdekatan dengan The Store.. Akhirnya sudah aku beli beg tu.. Kendian, aku pergi kedai 7Eleven.. nak beli roti plak.. pagi tadi makan bihun je..hmm~ syukurlah~ Kendian aku terus pergi CC (Cyber Cafe) berdekatan.. aku main beberapa jam kat situ (standard main kat CC lama)..
Kendian dah habis main.. terus ke station bas.. nasib baik sempat.. ada bas yang belum berangkat lagi.. Hmm.. sementara nak tunggu bas berangkat, aku sempat beli gula2 Mentos.. hehehe.. Lepas beberapa minit, Aunty conductor pun naik.. Bas pun bertolak.. Lepas dapat baki tambang, aku simpan duit tu dala…

Apa Nak Buat Kalau Kena Tangkap Polis??

Apabila kita dihampiri polis yang berpakaian seragam atau berpakaian biasa dan mengaku polis
Dialog 1 (Ketika ditahan polis) Polis: Maaf encik, saya polis. Sila tunjukkan kad pengenalan. Kita: Boleh, tapi sila tunjuk kad kuasa dulu. (Kad kuasa ada 4 warna – sila perhatikan warna kad kuasa dan kalau sempat, catat nombor pengenalan polis itu)
Kalau kad itu berwarna:- Merah : Polis itu sedang digantung tugas dan tak ada apa2 kuasa. Jadi, kita boleh beredar dari situ. Putih : Polis simpanan Biru : Inspektor ke atas Kuning : Lebih rendah daripada Inspektor
Kalau berpakaian seragam:- Lans koperal : 1 paku Koperal : 2 paku Sarjan : 3 paku Sub-Inspektor : 1 bintang 5 penjuru Inspektor Percubaan : 1 bintang 7 penjuru Inspektor :  2 bintang 7 penjuru Inspektor ke atas :  Lebih banyak paku & bintang serta bersimbol mahkota & keris
Dialog 2 (Ketika ditahan dan disoal polis) Polis : Nama siapa? Kad pengenalan? Alamat? Kita : (Lepas dah tengok kad kuasa jawablah, apa lagi) Polis : Kamu ni anak siapa? Nak pergi …