Gelang Pelangi pada Matahari (HALO)


Tanggal 27 Mei 2011 pukul 12.30.. Di Sekolah Menengah Sains Raja Tun Azlan Shah, Taiping..Mase aku nak BBM (Balik BerMalam)...Lepas perjumpaan dgn Cikgu Roslan, Ina kejutkn aku dgn kejadian ini.. Aku pon tengok la kat langit..Subhanallah! Ada pelangi pada matahari tu! Memang ajaib sungguh! Aku pun terfikir juga kalau Allah nak cite sesuatu yg bakal berlaku nanti. 

Tambah2 pula hari ini hari Jumaat, penghulu segala hari. Mase tu juga aku rasa gentar sangat.. Perasaan takut menyelumbungi aku. "Adakah hari ini merupakan penghujungnya??" Macam2 aku berimaginasi..Lepas tu kan ramai orang yg amik gambar fenomena ini.. Fuhh!! Gaya macam nak masuk TV..Hmm... musti kejadian ini disiarkan dalam TV nanti..confirm la..tambah lak msuk dalam paper harian..

Tapikan.. ade orang sesetengah kata kejadian ni macam gerhana matahari x silap aku. Entah la.. terdapat ramai lagi yg memberi pendapat yang berbeza mengenai fenomena ini. Walau bagaimanapun, aku bersyukur coz Allah telah turunkan kebesaranNya yang Agung..Sesungguhnya Allah masih sayang akan kita..Tandanya kita diberi ujian olehNya. Ade yg nyatakan yg matahari tegak di atas Kaabah pgi tadi.

Yang peliknya.. ble kite tgk matahari tu kan.. x rase pedih pon.. Tp lama selepas tu.. pelangi tu kian menghilang bile dilindungi awan..

Comments

Post a Comment